قهوه ملل

برند ایلی، یکی از مشهورترین برندهای قهوه، را بیشتربشناسید.

برند ایلی

روزانه، 7 میلیون فنجان قهوه  در 140 کشور جهان از قهوه  100 صدرصد عربیکای برند ایلی یا همان illycaffe نوشیده می‌شود. این برند یکی از مشهورترین کمپانی‌های قهوه در جهان است و قهوه تولیدی آن بین  10  قهوه برتر برتر در جهان است و در بهترین رستوران‌ها و کافه‌های دنیا سرو می‌شود. ایلی محصولات متنوعی را از جمله دانه‌های قهوه آسیاب نشده، قهوه آسیاب شده، کپسولهای قهوه و پادهای اسپرسوی E.S.E را برای مشتریان وفادار خود تولید می‌کند.

در ادامه به تاریخچه این برند معروف قهوه، شیوه‌ی تولید قهوه و محصولات و خدمات این برند می‌پردازیم:

تاریخچه برند

Illycafe که به اختصار Illy یا ایلی نیز نامیده می‌شود یک کمپانی ایتالیایی قهوه است که در سال 1933 توسط فردی به نام فرانچسکو ایلی در شهر تریسته ایتالیا تأسیس شد. این کمپانی کار خود را به عنوان یک رستری کوچک قهوه آغاز کرد اما به سرعت رشد کرد و تبدیل به یکی از شناخته‌شده‌ترین و قابل احترام‌ترین برندهای قهوه در سراسر جهان شد.

در طی سالیان سال، ایلی در خط مقدم نوآوری در صنعت قهوه بوده است. بسته‌بندی فشرده‌ی قهوه یا تکنیک فشرده‌سازی در دهه 30 توسط برند ایلی معرفی و به ثبت رسید. این تکنیک سبب می‌شود که طعم و آرومای قهوه درون قوطی‌های بسته‌بندی حفظ شود. در سال‌های 1970، این برند اولین قهوه‌ساز اتوماتیک را برای مصارف خانگی تولید کرده و در حدود 1990 نیز اولین سیستم پاد قهوه را به جهانیان معرفی کرد.

تاریخچه برند ایلی
ایلی کافه یک برند جهانی است که در 140 کشور جهان حضور دارد.

در تمام این سال‌ها، برند ایلی به مسئولیت خود در قبال مشتری که تولید بهترین و باکیفیت قهوه با استفاده از روش‌های اخلاقی و سازگار با محیط زیست بوده متعهد بوده‌است. این کمپانی به طور مستقیم با تولیدکنندگان و کشت ‌دهندگان قهوه در سراسر جهان کار می‌کند تا اطمینان حاصل کند که دستمزد آنها عادلانه بوده و زمین‌های کشاورزی آنها با روش‌های سازگار با محیط زیست اداره می‌شود. همچنین، برند ایلی نیز به طور وسیعی در زمینه تحقیق و توسعه‌ سرمایه‌گذاری می‌کند تا به طور مداوم کیفیت و پایداری محصولات قهوه‌ی خود را بهبود بخشد.

اکنون، ایلی کافه یک برند جهانی است که در 140 کشور جهان حضور دارد. این کمپانی هنوز متعلق به خانواده ‌ی ایلی است و توسط نوه‌های فرانچسکو ایلی اداره می‌شود.

شیوه تولید و آماده‌سازی قهوه

انتخاب‌ دانه‌های قهوه

کیفیت دانه‌های قهوه ایلی، اول از همه، با پرورش درست و اصولی دانه‌های قهوه آغاز می‌شود؛ به همین سبب، برند ایلی قهوه خود را مستقیما از کشاورزان قهوه می‌خرد. در واقع، این برند قهوه صددرصد عربیکای سینگل اوریجین خود را از شش کشور گواتمالا، برزیل،کلمبیا، اتیوپی، هند و کاستوریکا تهیه می‌کند و سپس طی فرآیندهای متعدد کنترل کیفی، اطمینان حاصل می‌کند که هر دانه‌ی قهوه استانداردهای موردنیاز برند ایلی را دارد.

رست کردن

این برند طی سالهای متمادی، پروسه رست کردن خود را به اوج کمال و پختگی رسانده که سبب می‌شود نتیجه نهایی فنجان قهوه‌ای با پروفایل آروماتیک غنی، طعم متعادل و بادی مخملی باشد. این کمپانی، برای قهوه‌های بسیارباکیفیت خود از سه شیوه رست معمولی، دارک رست و دیکف (بدون کافئین) استفاده می‌کند.

فرآیند بسته‌بندی

در سال 1932، مؤسس کمپانی، فرانچسکو ایلی تکنیک فشرده‌سازی را ابداع کرد که یک سیسم بسته‌بندی است که هوای داخل قوطی قهوه را  خالی کرده و با یک گاز بی اثر تحت فشار پر می‌کند. حق اختراع این تکنیک تا به امروز متعلق به برند ایلی است و توانسته‌است که به طور موفقیت‌آمیزی ثابت کند که تازگی دانه‌های قهوه درون قوطی‌های قهوه برند ایلی حفظ شده‌است.

محصولات برند ایلی

به طور کلی، طعم قهوه عالی به سبب تعادل بین تلخی، اسیدیته، ترشی و شیرینی قهوه بدست می‌آید، اما هر برندی تعادل و خصوصیات طعمی منحصربفرد خود را دارد.  برند ایلی نیز از لحاظ طعمی بسیار منحصر بفرد است و  به طور کلی، تعادل عالی بین تلخی و اسیدیته، گستره وسیع پروفایل‌های آروماتیک، افترتیست شیرین با دوامی طولانی و بادی کامل و بافت مخملی از خصوصیات طعمی این برند است. در ادامه شماری از معروف‌ترین محصولات برند ایلی  را به شما معرفی می‌کنیم:

محصولات برند ایلی
ایلی گستره‌ی طعمی وسیعی از قهوه عربیکای باکیفیت را برای طرفداران قهوه فراهم می‌آورد.

Illy Espresso: ایلی اسپرسو blend  شناخته شده و کلاسیک ایلی کافه است که از ترکیب 9 گونه‌ دانه‌ی  100 در صد عربیکا درست شده است. طعم آن ملایم و دلنشین همراه با نت‌های طعمی کارامل و شکلات است. ایلی اسپرسوی برند ایلی به سه گونه‌‌ی دانه‌های آسیاب نشده‌ی قهوه، دانه‌های آسیاب شده و پادهای ESE به فروش می‌رسد.

آشنایی با برزیل و قهوه های آن
ببینم!

Illy Dark Roast: ایلی دارک رست از دانه‌های قهوه‌ای درست شده که بیشتر آسیاب شده اند و طعم تیزتری نسبت به ایلی اسپرسوی کلاسیک دارد. طعم قوی‌، بادی کامل و نت‌های طعمی نان تست و کارامل از خصوصیات طعمی ایلی دارک رست است. این نوع قهوه نیز به سه حالت دانه‌های آسیاب نشده‌ی قهوه، دانه‌های آسیاب شده و پادهای ESE به فروش می‌رسد.

Illy Decaffeinated: ایلی دیکفینیتد بلندی از قهوه است که از طریق فرآیند natural water، کافئین آن از دست رفته اما طعم و آرومای قهوه اورجینال در آن حفظ شده است. مشابه با ایلی اسپرسو این نوع قهوه نیز طعمی ملایم و دلنشین با نت‌های طعمی کارامل و شکلات دارد.

Illy Monoarabica: ایلی مونوعربیکا مجموعه‌ای از قهوه سینگل اوریجین است که هرکدام از منطقه و کشور بخصوصی جمع‌آوری شده‌اند. این بسته‌های قهوه مونوعربیکا هرکدام پروفایل طعمی منحصربفرد خود را دارند که نمایانگر ناحیه مخصوصی است که در آن کشت و برداشت شده‌است؛ مثلا، ایلی مونوعربیکای اتیوپی نت‌های طعمی میوه‌ای و گل یاسمین را دارد و یا مونوعربیکای برزیل طعم آجیل و شکلات می‌دهد. قهوه ایلی مونوعربیکا به صورت آسیاب شده یا نشده به فروش می‌رسد.

Illy Iperespresso: ایلی ایپراسپرسو یک سیستم کپسولی قهوه است که اسپرسوی غلیظ و کرم‌دار با بافت مخملی و کرمای طولانی تولید می‌کند. این سیستم دارای حق ثبت اختراع برند ایلی است و از فرآیند عصاره‌گیری دو مرحله‌ای بهره می‌برد و تجربه‌ی نوشیدن قهوه‌ی روزانه با کیفیت بسیار بالا را برای دوستداران قهوه فراهم می‌کند. کپسول های ایلی اسپرسو در انواع مختلف بلند‌ها از جمله بلند ایلی اسپرسو، ایلی دارک رست، ایلی دی کفینیتد و ایلی مونوعربیکا تهیه و به فروش می‌رسند.

Illy Issimo: ایلی ایسیمو خط تولید قهوه‌های آماده برای مصرف برند ایلی است که با قهوه 100 درصد عربیکای برند ایلی به همراه سایر افزودنی‌های باکیفیت تولید شده‌اند تا انواع مختلفی از نوشیدنی‌های آماده قهوه با گستره‌ی وسیعی از طعم‌های دلنشین را برای مشتریان خود فراهم کنند. ایلی ایسیمو در طعم‌های مختلفی تولید می‌شود:

  1. cafe: این نوع ایلی ایسیمو طعم کلاسیک قهوه را دارد و از اسپرسوی کلاسیک ایلی به همراه شکر تولید شده است.
  2. Cappichino: قهوه بسیار دلنشین و خامه‌ای که از اسپرسوی کلاسیک ایلی، شیر و کمی کاکائو درست شده‌است.
  3. latte machiato: لته ماکیاتوی ایلی ایسیمو بسیار ملایم و با بافت مخملی است که از اسپرسوی ایلی، شیر و کمی وانیل تهیه شده‌است.
  4. موکاچینو: موکاچینو دلنشین و کمی قوی است و از اسپرسوی ایلی، شیر و شکلات درست شده‌است.

ایلی ایسیمو در قوطی‌های فلزی یا بطری‌های شیشه‌ای در کافه‌ها، رستوران‌ها، سوپرمارکت‌ها و حتی آنلاین به فروش می‌رسد.

 

محصولات و خدمات جانبی

  1. قهوه‌ساز : برند illycafe یا همان illy گستره‌ی وسیعی از انواع مختلف لوازم دم‌آوری قهوه مانند انواع اسپرسوسازها، قهوه‌سازهای دریپ و ماشین‌های کپسولی را برای استفاده در منزل یا دفترکار یا استفاده تخصصی در کافه‌ها و رستوران‌ها ارائه می‌دهد. این دستگاه‌ها به گونه‌ای طراحی شده‌اند که با کپسول‌های قهوه و دانه‌های قهوه‌‌ی برند ایلی کار می‌کنند و هر دفعه برای شما تجربه‌ای عادی و به یادماندنی از نوشیدن قهوه به جا می‌گذارند.
محصولات و خدمات برند ایلی کافه
این کمپانی انواع مختلف لوازم دم‌آوری قهوه را برای استفاده در منزل یا دفترکار یا استفاده تخصصی در کافه‌ها و رستوران‌ها ارائه می‌دهد.
  1. تجهیزات جانبی: این برند همچنین لوازم جانبی متنوعی را برای دوستداران قهوه مانند فنجان، نعلبکی، قاشق، کف‌ساز شیر و …. فراهم می‌آورد تا نوشیدن قهوه را برای آنها دلپذیرتر کند.
  2. عضویت در خدمات ماهانه: illycafe به مشتریان خود این امکان را می‌دهد که در سرویس ایلی ثبت نام کنند و قهوه موردعلاقه‌شان به طور منظم برایشان ارسال شود.
  3. دوره‌های آموزشی: برند ایلی دوره‌های آموزشی آنلاین یا حضوری برای علاقه‌مندان کافه و مشتریان خود برگزار می‌کند تا آنها کمک کند که در مورد قهوه بیشتر بدانند و یاد بگیرند که چطور یک فنجان قهوه‌ی عالی دم کنند.

پروژه‌های بزرگ برند ایلی:Illy Art Collection

مجموعه هنری ایلی
هر یک از مجموعه‌های سری Ily Art Collection طراحی منحصربفردی از یک هنرمند یا طراح معروف و مطرح است .

 Illy Art Collection  یا مجموعه هنری ایلی خط تولید محدودی از فنجان‌ها و نعلبکی‌های تولیدی این کمپانی است که با همکاری هنرمندان و طراحان مشهور تولید شد. این مجموعه، اولین بار در سال 1992 کلید خورد و از زمان تاکنون، بسیاری از کلکسیونرها یا علاقه‌مندان به هنر و قهوه به دنبال بدست آوردن و خریداری کردن آیتم‌های این مجموعه هستند.

مک کافی، برندی که ارزش امتحان کردن را دارد
ببینم!

هر یک از مجموعه‌های سری Illy Art Collection طراحی منحصربفردی از یک هنرمند یا طراح معروف و مطرح است و به صورت محدود و تنها به تعداد چندهزار عدد تولید می‌شود. طراحی‌ها معمولا جسورانه و رنگارنگ هستند و از الگوهای انتزاعی تا تصویرسازی‌های ظریف و پرجزئیات را در بر می‌گیرد.

از هنرمندان مطرحی که در این مجموعه با ایلی همکاری کرده‌اند می‌توان از جف کونز (Jeff Koons)، رابرت رائوشنبرگ (Robert Rauschenberg) و آی ویوی (Ai WeiWei) و مارینا آبرومویچ (Marina  Abromovich) نام برد.

مجموعه هنری ایلی حاصل برخورد دنیای قهوه و هنر است و فنجان و نعلبکی‌های ایلی،ساخته شده از بهترین مواد و متریال، با این هدف تولید شده که تجربه‌ی روزانه‌ی نوشیدن قهوه را لذت بخش‌تر کند. در نهایت، مجموعه هنری ایلی روشی خلاقانه برای کمپانی ایلی است که تعهد خود را نسبت به هنر و قهوه نشان دهد و تبدیل به سمبل الهام‌بخش و به یادماندنی‌ای برای کیفیت و خلاقیت برند ایلی شده‌است.

 اقتصاد ایلی: جایگاه کمپانی در صنعت قهوه در ایتالیا و سراسر جهان

در ایتالیا

صنعت قهوه در ایتالیا بسیار پررقابت است و تعدادی بازیکن اصلی مانند Nestle SA, Kimbo SpA و  Luigi Lavazza S.p.A دارد. این بازیکن‌های اصلی دائما در حال تلاش هستند که از طریق پیشنهادات ویژه‌ای که به مشتریان خود می‌دهند و نوآوری در محصول و بسته‌بندی از رقبای خود جلو بیفتند. به سبب پتانسیل رشد بالایی که مصرف قهوه درکشورهای اروپا داشته‌است، اغلب این کمپانی‌ها در حال تلاش هستند تا از طریق گسترش خط تولید و تنوع محصولاتشات در اروپا، جای پای خود را در این منطقه محکم کنند. کمپانی ایلی یکی از 5 بازیکن اصلی در صنعت قهوه‌ی ایتالیا است که با استراتژی‌های تبلیغاتی پیشرفته و تنوع گسترده در طعم قهوه‌های خود سعی در افزایش سهم خود در بازار قهوه دارد.  

کمپانی ایلی در صنعت قهوه ایتالیا
پنج بازیکن اصلی مارکت قهوه در ایتالیا (grouppo illy شرکت هلدینگ اصلی کمپانی illy caffe است).

در جهان

رقابت در صنعت قهوه در جهان بسیار تنگاتنگ است و بازیکنان اصلی در مارکت جهانی قهوه کمپانی‌هایی مثل Nestle, JM Smucker Company, Kraft Heinz Company و کمپانی قهوه استارباکس هستند. با این حال، کمپانی‌های خصوصی‌ای مانند Massimo Zanetti Beverage Group و Tchibo GmbH نیز تمرکز خود را روی افزایش سهم بازار خود و فروش داخلی و خارجی قهوه کرده‌اند. این کمپانی‌ها درصددند که سهم بازار جهانی خود را از طریق نوآوری در محصولات و گسترش برند در سایر مناطق از طریق سرمایه‌گذاری مشترک (joint venture) با سایر کمپانی‌ها افزایش دهند؛ مثلا، در سپتامبر 2021، Louis Dreyfus Company Asia Pte. Ltd قرارداد جوینت ونچر با کمپانی Zephyr Japan، برند ژاپنی قهوه اسپشیالتی، امضا کرد تا مارکت خود را با ورود به بازار ژاپن و آسیای شرقی گسترش دهد. اما جایگاه برند ایلی در این مارکت جهانی کجاست؟ کمپانی ایلی  نسبت به سایر بازیکن‌های کلیدی در مارکت جهانی قهوه نقش بسیار کمرنگ‌تری را ایفا می‌کند و درسال 2017 تنها 0.2 درصد سهم بازار قهوه را در اختیار داشته است. با این حال، این کمپانی را  نه در میان پنج بازیکن بزرگ و اصلی، بلکه می‌توان میان ده کمپانی اصلی قهوه در جهان قرار داد.

کمپانی‌های اصلی در بازار قهوه‌ی جهان
پنج بازیکن اصلی در صنعت قهوه‌ی جهان

SWOT Analysis کمپانی ایلی

نقاط قوت

  • هویت برند ایلی قوی و تآثیرگذار است.
  • مشتریان این برند، کیفیت بالای محصولات تولید شده را احساس می‌کنند.
  • این کمپانی در زمینه تولید و فروش محصولات خود نوآور و خلاق است.
swot analysis برند ایلی
این برند با استفاده از فرصت‌ها و نقاط قوت، و کاهش نقاط ضعف و تهدیدهای خود می‌تواند فروش و رشد خود را بهبود بخشد.

نقاط ضعف

  • قیمت قهوه‌های پریمیوم این برند در مقایسه با سایر رقبا کمی بالاست.
  • این کمپانی در زمینه منابع انسانی و ارتباط با پرسنل خود ضعیف عمل کرده‌است.

فرصت‌ها

  • این کمپانی همچنان پتانسیل بالایی برای افزایش جهانی آگاهی از برند (Brand Awareness) خود دارد.
  • تغییر تقاضای مصرف‌کنندگان به سمت قهوه اسپشیالتی و پریمیوم می‌تواند فرصت خوبی برای کمپانی ایلی باشد.
  • سیاست‌های هیئت مدیره ایلی از جمله virtuous circle یا virtuous agriculture  این پتانسیل را دارند که سبب رشد فرهنگ قهوه و مصرف قهوه در کشور‌های در حال توسعه شوند.

تهدیدها

  • گاها نوسانات و خصوصا رکود قیمت ‌دانه قهوه می‌تواند تهدیدی برای فروش کمپانی باشد.
  • شمار رقبای ایلی روز به روز در حال افزایش هستند.

سخن نهایی

برند ایلی یکی از قدیمی‌ترین و موفق‌ترین کمپانی قهوه است که توانسته‌است با کیفیت بالای قهوه و خدمات خود، عاشقان قهوه در سراسر جهان را به سوی خود جذب کند. این کمپانی، با تولید قهوه‌های باکیفیت،خدمات متنوع، کمپین‌های خلاقانه و تعهد به حفظ اصول اخلاقی و سازگاری با محیط زیست، تبدیل به یک برند موفق و جهانی قهوه شده که نام آن در هر گوشه‌ای از جهان به گوش می‌رسد.

منابع: Mordor Intelligence, Ily

Issuu,

پیشنهاد هوشمندانه قهوه
لطفا امتیار دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *