ابزار های تهیه قهوه

از سیر تا پیاز فیلیپس: تمام چیزی که باید در مورد این کمپانی هلندی بدانید.

Koninklijke Philips N.V. که به اختصار به آن Philips نیز می‌گویند، یک کمپانی و برند بین‌المللی هلندی است که در طول تاریخ فعالیت خود محصولات متنوع و متعددی از لوازم منزل، لوازم الکترونیکی و خودرو و قطعات خودرو گرفته تا تجهیزات و لوازم پزشکی و سلامت، تجهیزات نورپردازی و قطعات کامیپوتر را با بالاترین کیفیت برای مشتریان خود تولید کرده‌است. اگر بخواهیم اشاره‌ی کوچکی به دامنه‌ی فعالیت برند فیلیپس بکنیم باید بگوییم که فیلیپس در بیش از 100 کشور جهان به ارائه‌ی خدمات و محصولات خود مشغول است. اکنون بخش قابل توجهی از فعالیت و فروش کمپانی فیلیپس در کشورهایی نظیر ایالات متحده آمریکا و اروپاست اما این برند حضور پررنگ و گسترده‌ای نیز در بازارهای در حال رشد مانند چین و هند دارد. در ادامه، به همه‌ چیزهایی که باید در مورد این برند بین‌المللی و فعالیت‌هایش بدانید می‌پردازیم.

 تاریخچه فیلیپس

کمپانی فیلیپس در سال 1891 توسط جرارد فیلیپس و پدرش فدریک تأسیس شد. فردریک که یک بانکدار در زالتبومل  هلند بود، یک کارخانه‌ی خالی و متروکه در آیندوهن را خرید و در آنجا تولید لامپ‌های کربن فیلامنت و سایر محصولات الکترونیکی در سال 1892 را آغاز کرد. این اولین کارخانه‌ی فیلیپس اکنون تبدیل به یک موزه شده‌است.

تاریخچه و موسسین برند فیلیپس

در سال 1895، پس از چند سال ابتدایی دشوار و ورشکستگی قریب الوقوع، آنتون، برادر کوچکتر جرارد، به کمپانی پیوست. آنتون با اینکه در رشته مهندسی تحصیل کرده‌ بود به عنوان یک نماینده‌ی فروش کار خود را آغاز کرد و پس از مدت زمان اندکی ایده‌های تجاری خود را در کمپانی عملی کرد، ایده‌هایی که در آینده‌ی برند فیلیپس، نقش مهمی ایفا کرد و سبب تأسیس Philips N.V. شد. پس از اینکه جرارد و آنتون فیلیپس با تأسیس Philips N.V.  بیزینس خانوادگی خود را تغییر دادند، زمینه را برای تبدیل این کمپانی به یک غول الکترونیکی بین‌المللی فراهم کردند.

در حدود سال‌های 1920، برند فیلیپس شروع به تولید محصولات متنوعی مانند وکیوم تیوب (لامپ خلأ) کرد. در سال 1939، تیغ ریش‌تراش الکتریکی خود را با نام  Philishaveروانه‌ی بازار کردند. افزون بر این، فیلیپیس نقش کلیدی و مهمی در تقویت و احیای مجدد موتورهای استرلینگ در دهه 30 قرن بیستم ایفا کرد. این پروژه‌ی تجربی سبب توسعه و ایجاد مدل‌های متنوع دیگری در آزمایشگاه این کمپانی برای دستیابی به عملکرد بهتر و قدرت موتور بالاتر شد که نتایج بسیار خوبی هم به دنبال داشت، اما تیم مهندسی فیلیپس متوجه شد که تولید عمده‌ی این موتورهای جدید از لحاظ اقتصادی به صرفه نیست و مدل‌های جدید هرگز وارد بازار نشد. فرزندان فیلیپس سنت مدیریتی مراقبت از کارگران از لحظه تولد تا مرگ داشتند. فیلیپس برای کارگران خود خانه‌های مسکونی، مدارس و بیمارستان‌ ساخت و از سال ۱۹۰۰ به بعد کمک‌های پزشکی رایگان نیز به آنان ارائه می‌کرد. اعضای خانواده فیلیپس تا سال ۱۹۷۷ شرکت را رهبری کردند و تا اوایل دهه ۱۹۸۰ تأثیر قابل توجهی در آن داشتند.

پس از آغاز جنگ جهانی اول در اروپا، فیلیپس از بی‌طرفی هلند در جنگ جهانی اول بهره‌برداری کرد و با فتح بازارهای جدید، سودآوری بیشتری کسب کرد. در سال ۱۹۲۴، فیلیپس به همراه شرکت تولید کننده آمریکایی جنرال الکتریک و شرکت آسرام (که اکنون یک شعبه‌ی کامل متعلق به شرکت سیمنس آلمان است)، کارتل فویبوس را تشکیل داد تا بازار لامپ‌های الکتریکی را در سراسر جهان تقسیم و استاندارد عمر یک لامپ را ۱۰۰۰ ساعت تعیین کنند. منتقدان ادعا کردند که این کارتل مانع ابتکار و رقابت در حوزه نورپردازی برای چندین دهه شد. تا سال ۱۹۱۹، فیلیپس وارد تولید لوله‌های رادیویی شد و در سال ۱۹۲۷، رادیویی ساده و قابل تهیه را معرفی کرد و تا سال ۱۹۳۳ تبدیل به بزرگترین تولیدکننده رادیوی جهان شد.

کارخانه فیلیپس

در دهه ۱۹۳۰، فیلیپس بخش عمده‌ای از تولید خود را به خارج از هلند انتقال داد تا از قوانین کنترل واردات که بسیاری از کشورها در دوران بحران اقتصادی بزرگ وضع کرده بودند ، قسر در رود.  درست قبل از شروع جنگ جهانی دوم، فیلیپس مرکز خود را به کوراسائو انتقال داد و با این کار شرکت را از کنترل آلمانی‌ها در امان نگه داشت. با این حال، نقش فیلیپس در جنگ همچنان بحث برانگیز است.

پس از سال ۱۹۴۵، فیلیپس دامنه تولیدات خود را گسترش داد. در سال ۱۹۵۱، این کمپانی رکورد لیبل فیلیپس  را راه‌اندازی کرد،در سال ۱۹۶۰، شرکت مرکوری را خریداری کرد و از طریق شعبه‌ای به نام پلی‌گرام (که در سال ۱۹۹۸ فروخته شد) در رکورد لیبل‌هایی مانند دوتسه گراموفون، دکا و موتاون سرمایه‌گذاری کرد. فیلیپس در ورود به صنعت کامپیوتر در حد انتظار خود موفق نبود.زمانی که این شرکت سیستم مرکزی P-1000 خود را در دهه ۱۹۶۰ معرفی کرد، سیستم IBM ۳۶۰ به عنوان استاندارد بازار شناخته شده بود. اما این شرکت با مجموعه‌ای از کامپیوترهای کوچک در دهه ۱۹۷۰ عملکرد بهتری داشت، اما از انقلاب کامپیوترهای شخصی عقب ماند. در سال ۱۹۸6، سال‌ها بعد از اینکه سایر تولیدکنندگان استاندارد بازار مایکروسافت MS-DOS را پذیرفته بودند، فیلیپس سیستم کامپیوتر شخصی خود را با یک سیستم عامل اختصاصی معرفی کرد در سال ۱۹۹۲، فیلیپس از صنعت سخت‌افزار کامپیوتر خارج شد، اما همچنان به عنوان یکی از  تأمین‌کنندگان مهم قطعات این صنعت باقی ماند.

در سال ۱۹۶۳، فیلیپس ضبط صوتی کوچکی را تنها یک باطری کوچک برق مورد نیاز آن را تأمین می‌کرد، وارد بازار کرد. فیلیپس به سایر تولیدکنندگان اجازه داد تا به صورت رایگان این فناوری را تکثیر کنند.  پس از مدتی، به سرعت، نوارکاست‌های ضبط به عنوان استانداردی در سراسر جهان پذیرفته شدند. فیلیپس در فناوری ویدئو کمتر موفق بود. اگرچه در سال ۱۹۷۱ اولین ضبط‌کننده ویدئویی (VCR) را به دنیا معرفی کرد، اما این کمپانی در عرضه آن از ژاپنی‌ها که در سال ۱۹۷۵ Betamax و در سال ۱۹۷۶ VHS را  تولید کردند، عقب افتاد. فیلیپس پخش‌کننده‌های VHS را تا سال ۱۹۸۴ آغاز نکرد.

محصولات صوتی و تصویری فیلیپیس

در یک سری از تملک‌های صورت گرفته در دهه 1970، فیلیپس جایگاه خود را در بازار الکترونیک مصرفی آمریکا محکم کرد که این روند با خرید کمپانی سازنده تلویزیون Magnavox در سال 1974 آغاز شد. با این حال، فیلیپس در رقابت با الکترونیک مصرفی ژاپنی عملکرد ضعیفی داشت. در سال 1991، فیلیپس CD-I، یک پخش کننده چندرسانه‌ای برای اتاق نشیمن را معرفی کرد . CD-I که گرانتر از کنسول‌های بازی الکترونیکی بود و امکانات رایانه‌های شخصی را نداشت، هرگز محبوبیت چندانی پیدا نکرد. در سال 1992، فیلیپس کاست دیجیتال فشرده را به عنوان جانشین دیجیتال برای کاست صوتی معرفی کرد که با مینی‌دیسک سونی در حال رقابت بود، اما هیچ کدام از این دو فرمت به انتظارات تجاری پاسخ ندادند.

تا اوایل قرن بیست و یکم، فیلیپس تبدیل به یکی از تولیدکنندگان برتر واحدهای تعریف کننده پرتابل، سیستم‌های اولتراسوند و اسکنرهای توموگرافی تبدیل شد و شرکت‌های زیرمجموعه‌ی تولیدکننده و بازاریابی متعددی در سراسر جهان را زیر بال و پر خود دارد. کمپانی فیلیپس تا اکنون این جایگاه خود را حفظ کرده‌است.

حیطه‌های فعالیت فیلیپس در گذشته و اکنون

لوازم الکترونیکی

فیلیپیس یکی از برندهای برتر در زمینه‌ی تولید تلویزیون و رسانه‌های صوتی و تصویری الکترونیکی مانند رادیو، دی وی دی پلیر، ضبط و سایر لوازم برقی تا سال 2013 بود اما به دلایلی مانند فراگیر شدن اینترنت (که مشتریان این کمپانی را به استفاده از سرویس‌های آنلاین برای گوش دادن به موسیقی یا تماشای فیلم می‌کشاند) و یا اشباع این مارکت توسط رقبا، بخش لوازم و رسانه‌های الکترونیکی خود را به کمپانی ژاپنی Funai Electric Co. به مبلغ 201 میلیون دلار فروخت.

لوازم آشپزخانه

بخش لوازم آشپزخانه فیلیپس یک حیطه‌ی موفق و پرسود برای کمپانی فیلیپس بود و در بیش از 100 کشور جهان به فروش می‌رفت. سرخ کن، اسپرسوساز تماما اتوماتیک با Lattego، بویلر یا ژنراتور بخار  Perfect Care Elite، دستگاه تصفیه هوا و جاروبرقی SpeedPro Max از محصولات موفق و پرفروش کمپانی فیلیپس به شمار می‌آیند. کمپانی فیلپس در سال 2021، بخش لوازم آشپزخانه‌ی خود را به کمپانی بین‌المللی سرمایه‌گذاری Hillhouse Capital فروخت و از آن پس، از این بخش در ترازنامه‌ها و اسناد مالی کمپانی فیلیپس به عنوان یک فعالیت خاتمه‌یافته ذکر شد. اما هنوز شماری از لوازم منزل و آشپزخانه در سایت این کمپانی و سایت سایر عرضه‌کنندگان محصولات فیلیپس به فروش می‌رسد.

کافی استور یک فروشگاه اینترنتی قهوه ست، قهوه‌ ات را به صورت آنلاین سفارش بده.

لوازم آشپزخانه برند فیلیپس

در سال 2021، فیلیپس اعلام کرد که قصد دارد حیطه فعالیت خود را متمرکزتر کرده و به یک کمپانی تکنولوژیکی با محوریت سلامت تبدیل شود، روندی که از همان سال‌های 2013 آغاز شده بود. برای این کار، فیلیپس به آرامی از زمینه‌ی لوازم منزل و لوازم الکترونیکی خارج شده و توجه خود را معطوف به فیلد سلامت کرد.

در حال حاضر، کمپانی فیلیپس در زمینه‌های زیر مشغول به فعالیت و ارائه‌ی محصولات و خدمات است:

بهداشت فردی

این بخش، زمینه‌های متعددی از بهداشت شخصی مانند خدمات درمان و سلامت در منزل، سلامت دهان، و بهداشت و سلامت مادر و فرزند را شامل می‌شود. محصولات شامل همه چیز می‌شوند از مسواک‌های برقی گرفته تا دستگاه‌های کمک تنفسی موقع خواب

آشنایی با دستگاه اسپرسوساز
ببینم!

تشخیص و درمان

این بخش بیشتر به تصویربرداری هایی که به تشخیص بیماری کمک می‌کنند، درمان‌ها و تراپی‌هایی به کمک تصاویر صورت می‌پذیرند و راه‌حل‌های نظارت بر بیمار می‌پردازد. این گستره  شامل تجهیزات MRI و Ultrasound و دستگاه‌های اختصاصی سرطان‌شناسی و سلامت قلب و عروق است.

محصولات خدمات سلامت و درمان فیلیپس

مراقبت ارتباطی

این بخش برای بیماران، کادر درمان و خدمات سلامت، ابزارهایی فراهم می‌آورد که انجام مراحل درمان و خدمات درمان را راحت‌تر می‌کند. این راه‌حل‌ها خدمات خواب و تنفسی، telehealth، راه‌حل‌های ICU و نظارت بر بیمار را شامل می‌شوند.

انفورماتیک سلامت

افزون بر این، این کمپانی راه‌حل‌های تحلیل داده‌های یکپارچه برای پشتیبانی سیستم‌ها و عملیات درمان، تحقیق و ریسرچ و خدمات درمان فردی‌سازی شده ارائه می‌دهد.

محصولات سلامت و درمان کمپانی فیلیپیس

قهوه‌سازهای برند فیلیپس

فیلیپس قهوه‌سازهای متنوعی را تولید می‌کند که شامل لیست زیر هستند:

قهوه ساز فیلیپس

اسپرسوساز سوپر اتوماتیک Saeco Xelsis

این اسپرسوساز یکی از پیشرفته‌ترین اسپرسوسازهای سری Saeco و ساخت شرکت فیلیپس است. این اسپرسوساز قابلیت‌های زیادی دارد و قادر است 15 نوع نوشیدنی قهوه متنوع از اسپرسو و خرید کاپوچینو ی معمولی گرفته تا قهوه اسپشیالتی مانند فلت وایت یا امریکانو را تنها با فشار یک دکمه روی اسکرین لمسی این دستگاه تهیه کند. تکنولوژی دستگاه Saeco این امکان را به شما می‌دهد که بهترین طعم و آروما (رست داده شده، شکلاتی، آجیلی، میوه‌ای، تند و پر ادویه یا با رایحه‌ی گل‌ها) را از قهوه‌ی خود استخراج کنید. این دستگاه مجهز به سیستم با عملکرد بسیاربالای Thermoblock است که از جنس آلومینیوم سبک  و بدنه‌ی استیل ضدزنگ بوده و آب موردنیاز برای قهوه‌ی شما را به سرعت به دمای مورد انتظار می‌رساند. AquaClean فیلتر آب دارای پتنت این دستگاه است که به این منظور طراحی شده که با تصفیه‌ی آب، کیفیت و طعم قهوه‌ی استخراجی از دستگاه را بهبود بخشد. علاوه بر این، این فیلتر مانع از جمع شدن رسوب در جریان مداری آب در دستگاه می‌شود و می‌توانید بدون اینکه این فیلتر را تعویض کنید، با این دستگاه حداکثر تا 5000 فنجان قهوه درست کنید. اسپرسوساز Saeco همچنین دارای سیستم HygieSteam یا تمیزکننده‌ی فول اتوماتیک بخار است که 99.9 درصد باقیمانده‌ها و رسوبات شیر را تمیز می‌کند. LatteDuo از دیگر ویژگی‌های مهم این اسپرسوساز است. با استفاده از این ویژگی، شما می‌توانید دو فنجان قهوه را همزمان با یکدیگر و تنها با فشار یک دکمه عصاره‌گیری و تهیه کنید. افزون بر این، تکنولوژی LattePerfettoی این اسپرسوساز، سایز دانه‌های درون کف شیر (milk froth)  را کم کرده و به شما کف شیرغلیظ با رعایت نسبت‌های دقیق شیر، کف و دمای ایده‌آل تحویل می‌دهد. نگهداری و شستشوی قطعات این اسپرسوساز نیز بسیار ساده است. در نهایت می‌توان گفت که این اسپرسوساز واقعا همه‌چیز تمام و فوق‌العاده است.

40A-60R
خرید قهوه سوپرکرما
انتخاب گزینه ها This product has multiple variants. The options may be chosen on the product page

قهوه تازه ترکیبی سوپرکرما Super Crema Blend

براساس وزن از: تومان۲۲۹,۰۰۰
30A-70R
قهوه هشتاد بیست
انتخاب گزینه ها This product has multiple variants. The options may be chosen on the product page

قهوه تازه ترکیبی فول دارک Full Dark

براساس وزن از: تومان۱۸۵,۰۰۰
70A-30R
خرید قهوه فروتی پرسو
انتخاب گزینه ها This product has multiple variants. The options may be chosen on the product page

قهوه تازه ترکیبی فروتی پرسو Fruity Presso Blend

براساس وزن از: تومان۲۷۰,۰۰۰
80A-20R
قهوه 80 20
انتخاب گزینه ها This product has multiple variants. The options may be chosen on the product page

قهوه تازه ترکیبی دارک کارامل Dark Caramel

براساس وزن از: تومان۲۹۰,۰۰۰
اسپرسوساز Saeco فیلیپس

اسپرسوساز تمام اتوماتیک 5400 Lattego

این اسپرسوساز می‌تواند 12 نوع قهوه از اسپرسو گرفته تا پودر کاپوچینو را با استفاده از دانه‌های قهوه‌ی تازه و شیر برای شما به سادگی در خانه تهیه کند. این اسپرسوساز مجهز به کف ساز شیر است که می‎تواند با سرعت بالا و در دمای مناسب برای شما کف نرم و خامه‌ای تولید کند. علاوه، دارای آسیاب سرامیکی نیز هست که دارای 12 تنظیمات و درجات آسیاب متفاوت، از پودر یکدست و ریز قهوه گرفته تا دانه‌های درشت را برای شما تولید کند. در نهایت،  این اسپرسوساز مجهز به سیستم AromaExtract نیز هست که به قهوه‌ی این دستگاه طعم و رایحه‌ی بی‌نظیری می‌دهد. شستشوی این دستگاه نیز آسان است.

خرید قهوه برزیل
انتخاب گزینه ها This product has multiple variants. The options may be chosen on the product page

قهوه برزیل تازه برشت دارک

براساس وزن از: تومان۲۵۰,۰۰۰
ناموجود
خرید قهوه ربوستا کامرون
انتخاب گزینه ها This product has multiple variants. The options may be chosen on the product page

قهوه ربوستا کامرون تازه برشت دارک مدیوم

براساس وزن از: تومان۲۱۹,۰۰۰
پارچمنت هند
انتخاب گزینه ها This product has multiple variants. The options may be chosen on the product page

قهوه ربوستا پارچمنت تازه برشت دارک – مدیوم

براساس وزن از: تومان۲۹۵,۰۰۰
خرید قهوه ویتنام
انتخاب گزینه ها This product has multiple variants. The options may be chosen on the product page

قهوه ویتنام تازه برشت دارک

براساس وزن از: تومان۱۹۵,۰۰۰
اسپرسوساز فیلیپس 5400 Lattego

اسپرسوساز فیلپیس Lattego سری 4300

این اسپرسوساز تماما اتوماتیک قادر است 8 نوع نوشیدنی قهوه مانند اسپرسو، قهوه‌ی ساده، پودر کاپوچینو و لاته ماکیاتو را تنها با فشار یک دکمه تهیه کند. این اسپرسوساز دارای صفحه اسکرین لمسی است که می‌تواند غلظت قهوه و نسبت و حجم قهوه و شیر را برای شما تنظیم کند. مانند مدل 5400، این اسپرسوساز نیز دارای آسیاب با 12 درجه تنظیم بوده و شستشو و نگهداری از  آن نیز آسان است.

اسپرسوساز فیلیپس

اسپرسوساز فیلیپس Lattego سری 3200

این اسپرسوساز نیز مانند دو مدل قبلی Lattego تماما اتوماتیک است اما تنها می‌تواند پنج مدل قهوه را درست کند. این اسپرسوساز Lattego نیز دارای صفحه نمایش لمسی بوده و شستشوی قطعات آن نیز آسان بوده و می‌توان آنها را در ماشین ظرفشویی شست.

قهوه‌ساز دمی All-in-One

این قهوه‌ساز دمی این امکان را به شما می‌دهد که هر روز قهوه‌ی تازه برای خودتان و خانواده‌تان دم کنید. این قهوه‌ساز دارای سیستم Smart current meter است که تنها با فشار یک دکمه روی این دستگاه، غلظت قهوه‎ی مورد نظرتان را انتخاب می‌کنید و دستگاه خودش میزان آب مناسب و دمای مناسب را برای شما متناسب با غلظت انتخابی شما تنظیم می‌کند. این قهوه‌ساز دارای آسیاب نیز هست که به شما امکان می‌دهد درجه سختی و آسیاب دانه‌های قهوه را تغییر دهید. افزون بر این، این قهوه‌ساز دارای دو ظرف برای دانه‌های قهوه برای مخلوط کردن و جایگزین کردن دانه‌های قهوه و تانک آب جدا شدنی با ظرفیت ده فنجان قهوه است

 

پرِمیوم
قهوه مانسون مالابار هند
انتخاب گزینه ها This product has multiple variants. The options may be chosen on the product page

قهوه مانسون مالابار برشت دارک – مدیوم

براساس وزن از: تومان۳۲۹,۰۰۰
ناموجود
خرید قهوه ربوستا کامرون
انتخاب گزینه ها This product has multiple variants. The options may be chosen on the product page

قهوه ربوستا کامرون تازه برشت دارک مدیوم

براساس وزن از: تومان۲۱۹,۰۰۰
پارچمنت هند
انتخاب گزینه ها This product has multiple variants. The options may be chosen on the product page

قهوه ربوستا پارچمنت تازه برشت دارک – مدیوم

براساس وزن از: تومان۲۹۵,۰۰۰
ناموجود
قهوه کنیا
انتخاب گزینه ها This product has multiple variants. The options may be chosen on the product page

قهوه کنیا تازه برشت دارک – مدیوم

براساس وزن از: تومان۲۵۰,۰۰۰

عملکرد مالی در سال 2022:

  • فروش کمپانی فیلیپس در سال 2022، به 17.8 میلیارد دلار رسید که 3% نسبت به سال گذشته کاهش داشته‌است.  از دلایل کاهش این میزان فروش می‌توان به چالش‌های عملیاتی و عرضه‌ی محصولات، کاهش فروش در چین و جنگ اوکراین و روسیه اشاره کرد.
  • میزان سفارشات  3 درصد نسبت به سال 2021 که در آن این کمپانی شاهد رشد 4 درصدی بود کاهش داشت.
  • درآمد عملیاتی حاصل از فعالیت‌های کمپانی سبب کاهش 1.529 میلیون دلاری شده؛ چرا که هزینه‌های زیان سرقفلی غیرنقدی و تحقیق و توسعه به میزان 1.5 میلیارد دلار رسیده بود.
  • جریان خروج وجه نقد عملیاتی 173 میلیون دلار بود در حالی که جریان ورود وجه نقد در سال 2021 به میزان 1629 میلیون دلار رسید.

Swot Analysis کمپانی فیلیپس

Swot Analysis یک ابزار برنامه‌ریزی استراتژیک است که برای ارزیابی نقاط قوت، نقاط ضعف، فرصت‌ها و تهدید‌های یک بیزینس، پروژه یا کلا هر فعالیت دیگری به کار می‌رود. این ارزیابی به این‌گونه عمل می‌کند که عوامل داخلی و خارجی‌ای که به شکست یا موفقیت یک فعالیت تجاری می‌انجامد را شناسایی می‌کند و آن‌ها را بررسی و آنالیز می‌کند تا یک برنامه‌ی استراتژیک یا در واقع یک نقشه‌ی راه برای بیزینس مورد نظر ترسیم کند. در ادامه، ما به swot Analysis کمپانی فیلیپس می‌پردازیم.

تحلیل برند فیلیپس

نقاط قوت

  1. اعتبار  و شهرت برند: فیلیپس یک برند جهانی شناخته‌شده است که به سبب کیفیت و قابل اتکا بودن آن شهرت دارد. نام برند فیلیپس با تعابیری مانند نوآوری، اعتماد و کمال گره خورده‌است که اتفاقا ویژگی‌های کلیدی‌ای هستند که این برند را در بازار بسیار رقابتی تکنولوژی‌های سلامت، از سایر برند‌ها متمایز می‌کند.
  2. پرتفولیوی متنوع:  فیلیپس گستره‌ی متنوعی از محصولات و خدمات را در طیف تکنولوژی‌های سلامت ارائه می‌دهد که شامل این بخشها هستند: سلامت شخصی، تشخیص و درمان، مراقبت ارتباطی و مرتبط و انفورماتیک سلامت. این گستره‌ی وسیع این کمپانی را قادر می‌سازد که ریسک‌هایی که برخاسته از وابستگی به تنها یک صنعت هستند را جبران کند.
  3. بخش تحقیق و توسعه‌ی قوی: فیلیپس با قدرت بسیار روی بخش تحقیق و توسعه تمرکز می‌کند که این کمپانی را قادر می‌سازد که همواره در حال نوآوری بوده و محصولات جدیدی تولید کند که با نیازهای در حال تغییر این مارکت منطبق است. این فرهنگ نوآوری، یک نقطه قوت بسیار قابل توجه است که به کمپانی فیلیپس کمک می‌کند که مزیت رقابتی خود را نسبت به سایر کمپانی‌های فعال در این حیطه حفظ کند.
  4. حضور جهانی: فیلیپس در بیش از 100 کشور در جهان فعال است. این حضور جهانی سبب می‌شود این کمپانی خود را با نیازهای متنوع این صعنت در کشورهای مختلف منطبق کند و از فرصت‌های موجود در این بخش، خصوصا در اقتصادهای در حال ظهور، نهایت استفاده را ببرد.
  5. تعهد به پایداری و سازگاری با محیط زیست: فیلیپس از اعتبار خوبی در راستای تولید محصولات و ارائه‌ی خدمات پایدار و سازگار با محیط زیست و مسئولیت پذیری در قبال جهانی که در آن زندگی می‌کنیم، برخوردار است. این تعهد به طور قابل توجهی، روی وجهه‌ی عمومی و تصویر برند این کمپانی اثر می‌گذارد و فیلیپس را در جایگاه مناسبی در لیست بیزینس‌های آینده، با توجه به تغییر جهت مصرف‌کنندگان به سمت کسب و کارهای سازگار با محیط زیست، قرار می‌دهد.
  6. شراکت‌های قدرتمند: فیلیپس شراکت‌ها و همکاری‌های متعددی با عرضه کنندگان خدمات درمان و سلامت، مؤسسات آموزشی و آکادمیک و کمپانی‌های تکنولوژی در سراسر جهان برقرار کرده‌است. این همکاری‌ها سبب فعال شدن پتانسیل نوآوری‌های جمعی می‌شود، دسترسی بازار  کمپانی را افزایش می‌دهد و برند فیلیپس را از سایر برند‌ها متمایز می‌کند.
رسوب زدایی و تمیز کردن انواع مختلف ماشین های اسپرسو
ببینم!

نقاط ضعف

  1. فراخوانی محصول: فیلیپس در گذشته چندین بار مجبور شده که محصولات خود را فراخوانی کرده و برای رفع عیوب آنها، آنها را از بازار جمع کند. فراخوانی محصول می‌تواند به اعتبار کمپانی فیلیپس لطمه بزند و سبب ایجاد هزینه‌های گزاف شده و سبب شود فروش کمپانی پایین بیاد؛ مثلا، در سال 2020، فیلیپس مجبور شد که برخی از دستگاه‌های ونتیلاتور و سی پپ‌ (CPAP)های خود را به دلیل خطر تهدید سلامتی مصرف‌کنندگان از بازار جمع‌آوری کند.
  2. وابستگی به عرضه‌کنندگان: فیلیپس برای فروش و عرضه‌ی محصولات خود به شماری عرضه کننده‌ی کلیدی وابسته است. کوچک‌ترین تداخلی در این چرخه‌ی عرضه می‌تواند روی توانایی کمپانی برای ساخت و عرضه‌ی محصولات خود اثر گذاشته و فروش و سود برند فیلیپس را تحت تأثیر قرار دهد.
  3. بازار به شدت رقابتی: صنعت تکنولوژی سلامت به شدت دارای سطح رقابتی بالا و مملو از  بازیکن‌های کوچک و بزرگ است. این رقابت شدید قادر است که سهم بازار و سودآوری فیلیپس را تحت فشار قرار دهد.
  4. ریسک ناشی از سیاستها و قوانین: فیلیپس در یک صنعت پر از قوانین و مقررات فعالیت دارد که تازه این قوانین نیز بسته به نوع کشور متغیر است. تغییر در این قوانین یا عدم موفقیت در اطاعت از این قوانین می‌تواند سبب جریمه، تحریم و یا لطمه به اعتبار کمپانی شود.
  5. تغییر مسیر‌های پیچیده: فیلیپس به طرز قابل توجهی مسیر کاری خود را به سمت تکنولوژی‌های سلامت تغییر  داده‌است. این تغییر موضع، به برداشتن پول و سرمایه‌گذاری از زمینه‌های معینی به منظور تمرکز کردن روی حیطه‌های دیگر منجر می‌شود که فرآیند پیچیده‌ای است که ریسک‌های خود را به همراه دارد.

 فرصتها

  1. تقاضای رو به افزایش برای تکنولوژی‌های سلامت: با رفتن جمعیت جهان به سوی پیری و افزایش رواج بیماری‌های مزمن، تقاضا برای تکنولوژی‌های سلامت رو به افزایش است. فیلیپس می‌تواند از این فرصت با توسعه‌ی راه‌حل‌های خدمات درمان مؤثر و نوآورانه‌ی خود به نحو احسن استفاده کند.
  2. Telehealth و نظارت بیمار از راه دور: همه‌گیری کووید 19 سبب سرعت گرفتن توسعه‌ی تکنولوژی‌هایی مانند Telehealth و نظارت بیمار از راه دور شد. فیلیپس با حضور پررنگ خود در صنعت انفورماتیک سلامت و مراقبت ارتباطی (connected care)، بسیار برای استفاده از این موقعیت و سفت کردن جای پای خود در این صنعت دارای پتانسیل و آمادگی است.
  3. رشد در بازارهای در حال ظهور: بازارهای در حال ظهور مانند چین، هند و برزیل، فرصت‌های رشد قابل توجهی را به دلیل افزایش هزینه‌های خدمات درمان و بهبود زیرساخت‌های خدمات سلامت و درمان ارائه می‌دهند. فیلیپس قادر است حضور خود در این بازارها را برای توسعه‌ی بیشتر افزایش دهد.
  4. هوش مصنوعی (AI) در خدمات درمان: هوش مصنوعی در صنعت درمان پتانسیل‌های بسیار زیادی دارد، از بهبود دقت تشخیص بیماری‌ها گرفته تا شخصی کردن روند مراقبت متناسب با نیازها و روحیات هر بیمار. کمپانی فیلیپس که سرمایه‌گذاری‌های قابل توجهی در حیطه هوش مصنوعی و آنالیز داده انجام داده، این قابلیت را دارد که به بازیکن اصلی این صنعت تبدیل شود.
  5. تکنولوژی‌های سبز و سازگار با محیط‌زیست: با افزایش آگاهی نسبت به تغییرات آب‌ و هوایی و نیاز به پایداری و سازگاری با محیط زیست، تقاضای رو به رشدی برای تکنولوژی‌های سبز و پایدار وجود دارد. تعهد فیلیپس به سازگاری با محیط زیست می‌تواند سبب مزیت رقابتی و تمایز این کمپانی با سایر کمپانی‌های مشابه شود.
  6. تملک و شراکت‌های استراتژیک: فیلیپس قادر است تملک و شراکت‌های استراتژیک داشته باشد تا پرتفولیوی محصولات خود را قوی‌تر کند، به تکنولوژی‌های جدید دسترسی پیدا کرده و دسترسی به بازار خود را بهبود بخشد.

تهدید‌ها

  1. رقابت شدید: صنعت تکنولوژی‌های سلامت به شدت رقابتی است و بازیکن‌های منطقه‌ای و جهانی متعددی دارد. رقبای فیلیپس می‌توانند تکنولوژی‌های جدیدی به مارکت معرفی کنند که تقاضا برای خدمات و محصولات فیلیپس را کاهش دهد.
  2. تغییر در سیاست‌ها و قوانین: به عنوان یک کمپانی تکنولوژیکی و فعال در حیطه سلامت، فیلیپس در حیطه‌ای فعال است که سیاست‌ها و قوانین بسیاری دارد. هر گونه تغییری در الزامات قانونی، خصوصا آنهایی که به دستگاه‌های پزشکی و حریم خصوصی مرتبط هستد، می‌توانند سودآوری و عملکرد کمپانی را تحت تأثیر قرار دهند.
  3. شرایط اقتصادی جهانی: رکود‌های اقتصاد، تورم‌های ارزی یا حوادث جغرافیایی سیاسی می‌توانند روی قدرت خرید مشتریان فیلیپس تأثیر بگذارند، خصوصا در بازارهای در حال ظهوری که به قیمت بسیار بیشتر حساس هستند.
  4. امنیت سایبری و حریم خصوصی داده: با در نظر گرفتن حساسیت داده‌های مرتبط با سلامتی که کمپانی فیلیپس آنها را مدیریت می‌کند، این کمپانی می‌تواند هدف حمله‌های سایبری قرار بگیرد. هر گونه درز داده و اطلاعاتی از فیلیپس به خارج از کمپانی می‌تواند سبب آسیب جدی به اعتبار این شرکت و خسارت‌های مالی شود.
  5. خلل در چرخه‌ی عرضه: فیلیپس به چرخه‌های عرضه‌ی جهانی برای محصولات خود تکیه می‌کند. هرگونع خلل در این چرخه به دلایلی اعم از ناآرامی‌های سیاسی، فجایع طبیعی، همه‌گیری و اپیدمی‌ها، یا هرگونه حوادث غیرقابل پیش‌بینی دیگر می‌تواند روی توانایی این برند برای عرضه‌ی محصولات به مشتریان خود اثر جدی بگذارد.
  6. امنیت و کیفیت محصولات: هرگونه مسائل مرتبط با کیفیت و امنیت محصولات فیلیپس این پتانسیل را دارد که به فراخوانی محصول منجر شود، به اعتبار و شهرت کمپانی آسیب بزند و سبب مسئولیت‌های قانونی قابل توجهی برای برند فیلیپیس شود.
سیر تکامل برند و لوگوی فیلیپس

سخن نهایی

اکنون فیلیپس 75000 کارمند را تحت استخدام خود دارد و  در بین 100 برند برتر جهان، رتبه‌ی 59 را نیز به خود اختصاص داده‌است. با وجود اینکه کمپانی فیلیپس، برند خود را کاملا به سمت و سوی تجهیزات پزشکی و وسایل سلامت و درمان برده، برخی از محصولات و لوازمی که پیش از تغییر سمت و سوی برند خود تولید کرده مانند لوازم منزل و لوازم الکترونیکی‌اش همچنان در بازار موجود هستند و کیفیت بسیار بالایی نیز دارند. بنابراین، اگر قصد دارید اسپرسوساز این برند را بخرید یا هر کدام از دیگر لوازمی که این برند تولید می‌کند، با اطمینان به شما می‌گوییم که فیلیپس شما را ناامید نخواهد کرد و با خیال راحت از بابت کیفیت و دوام محصولات فیلیپس خرید کنید.

منابع: The Strategy Story, Philips

Philips

لطفا امتیار دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *