ابزار های تهیه قهوه

دلونگی نام آشنای خانواده ایرانی

دلونگی

کمتر کسی است که در حوزه لوازم آشپزخانه فعالیت کند و نام شرکت Delongi به گوشش نرسید باشد. این شرکت ایتالیایی یکی از مهم‌ترین فعالان این حوزه است. شرکت دلونگی درشهر ترویزو کشور ایتالیا فعالیت خود را آغاز کرد و هم‌اکنون نیز عمده فعالیت این شرکت در همین شهر است.

Delongi در ایران نیز طرفداران بسیار زیادی دارد و اکثر محصولات آن در کشورمان به فروش می‌رسند. مالکیت این شرکت از نوع عمومی است و در سراسر جهان به تجارت می‌پردازد. در این متن قصد داریم شما را با شرکت delongi و همچنین اهمیت این شرکت در حوزه تولید لوازم آشپزخانه و به خصوص تولید دستگاه‌های قهوه‌ساز بیشتر آشنا کنیم.

تاریخچه دلونگی

دلونگی فعالیت خود را در سال 1902 آغاز کرد. در سال‌های اولیه این شرکت تنها به تولید محصولات مربوط به تهویه هوای صنعتی می‌پرداخت. این شرکت از ابتدا یک شرکت خانوادگی بوده است و هم‌اکنون نیز توسط خانواده delongi که یکی از معروف‌ترین خانواده‌های ایتالیایی هستند به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

اولین محصول مهم delongi را می‌توان یک نوع رادیاتور خاص دانست که در سال 1974 ساخته شد و این شرکت را به اوج شهرت رساند. ویژگی‌ اصلی این رادیاتور مصرف کم انرژی بود که در آن زمان یک مسئله بسار مهم محسوب می‌شد. میلیون‌‌ها ایتالیایی این نوع رادیاتور خاص را خریداری کردند و باعث شدند تا delongi در طول یک مدت کوتاه به درآمد قابل توجهی دست یابد. در همین سال‌ها بود که واحد اصلی نوآوری کارخانه delongi به سمت طراحی قهوه‌ساز‌هایی بسیار پیشرفته‌تر از قهوه‌سازهای موجود در بازار رفت. قهوه‌ساز‌های delongi توانستند با بهره‌گیری از یک طراحی خاص در همان سال‌های اولیه نظر کاربران را به خود جلب کنند. در واقع بسیاری از قهوه‌ساز‌های حرفه‌ای و ویژه‌ای که امروزه در اکثر بارها و رستوران‌ها مشاهده می‌کنید، توسط شرکت‌هایی تولید شده‌اند که ساختار قهوه‌سازهای delongi را به نوعی کپی برداری کردند. به نحوی می‌توان گفت که اگر delongi نبود، احتمالاً امروز شاهد فعالیت بسیاری از شرکت‌های سازنده دستگاه‌های قهوه‌ساز نبودیم. این امر خود اهمیت شرکت دلونگی و همچنین بخش تولید دستگاه‌های قهوه‌ساز در این شرکت را به ما نشان می‌دهد. شرکت delongi در میانه دهه هشتاد میلادی یک هدف مشخص را برای خود تعیین کرد و این هدف ارائه بهترین محصولات موجود در بازار به همه کاربران با ناز‌ل‌ترین قیمت ممکن بود. این هدف هم‌اکنون نیز سرلوحه فعالیت شرکت delongi محسوب می‌شود.

دلونگی در ابتدا رایاتور تولید می‌کرد
دلونگی در ابتدا رایاتور تولید می‌کرد

وارد شدن به بازار آمریکا

Delongi پس از موفقیت در بازارهای اروپایی در سال 1985 راه خود را به بازار ایالات متحده آمریکا باز کرد. در همان سال‌ها اولین شعبه از این شرکت بسیار بزرگ ایتالیایی در ایالات متحده آمریکا ساخته شد. جالب است بدانید که delongi اولین شرکت غیرآمریکایی در جهان محسوب می‌شود که توانست یکی از دفاتر ساختمان مشهور امپایر استیت را به خود اختصاص بدهد.

موفقیت‌های delongi پس از ورود به قرن جدید نیز ادامه یافت. این شرکت توانست در سال ۲۰۰۱ بخش تولید لوازم خانگی شرکت کنوود را خریداری کند. خریداری شرکت کنوود توسط شرکت delongi یکی از بزرگ‌ترین معاملات موجود در بازار تولیدکنندگان لوازم خانگی در جهان به شمار می‌آيد که در صدر اخبار بود. علاوه بر کنوود. شرکت delongi اقدام به خرید شرکت Ariete نیز کرد تا این دو شرکت در کنار هم، پایه‌های اصلی بخش تولید لوازم خانگی را در delongi تشکیل دهند.

امروزه محصولات کنوود اگرچه با نام اصلی خود به فروش می‌رسند، اما مهندسی و طراحی آن‌ها به طور کامل در شرکت delongi صورت می‌گیرد. از جمله مهم‌ترین محصولات این شرکت باید به مخلوط‌کن‌ها و چرخ‌گوشت‌های کنوود اشاره کنیم. پس از خریداری کنوود، شرکت دلونگی تصمیم گرفت که از یک شرکت خصوصی به یک شرکت عمومی تبدیل شود. در سال ۲۰۰۲ این شرکت سهام خود را در بازار مالی نیویورک عرضه کرد و به این ترتیب یکی از معدود شرکت‌های ایتالیایی شد که در سهام خود را در این بازار ارائه کرده است. با توجه به این مورد میتوان بیان کرد که شرکت delongi همواره در همه زمینه‌ها رکوردها را می‌شکند و بر موفقیت خود می‌افزاید.

دفتر مرکزی این شرکت در ایتالیا
دفتر مرکزی این شرکت در ایتالیا

رابطه بسیار نزدیک با شرکت نسپرسو

یکی از مهم‌ترین شرکای تجای شرکت delongi، شرکت نسپرسو محسوب می‌شود. اگرچه این دو شرکت به صورت جداگانه فعالیت می‌کنند، اما معمولاً از آن‌ها به عنوان بزرگ‌ترین تصمیم‌گیرندگان حوزه تولیدکنندگان دستگاه‌های قهوه‌ساز در جهان یاد می‌شود. در واقع قراردادهای بین شرکت delongi و شرکت نسپرسو می‌‌تواند یک شبه بازار دستگاه‌های قهوه‌ساز در کل جهان را تغییر دهد. این امر نشانگر اهمیت شرکت دلونگی است.

برند لاسپازیاله محبوب باریستاها
ببینم!

به عنوان مثال، در سال ۲۰۰۴ یک قرارداد تجاری بین شرکت نسپرسو و شرکت delongi بسته شد که طبق آن،‌ شرکت delongi نیز می‌توانست قابلیت استفاده از کپسول‌های قهوه را در دستگاه‌های خود بگنجاند. همین قرارداد موجب شد تا سایر تولیدکنندگان دستگاه‌های قهوه‌ساز در جهان نیز به سمت بهره‌گیری از این کپسول‌های قهوه‌ بروند و بازار این امر به طور کامل متحول شود. رابطه بین delongi و نسپرسو هم‌اکنون نیز ادامه دارد. مهم‌ترین ویژگی‌ این رابطه را می‌توان آن دانست که اگرچه این دو شرکت رقیب هم محسوب می‌شوند، اما رقابت آن‌ها مانع از پیشرفتشان نمی‌شود. در واقع باید بیان نمود که بازار دستگاه‌های قهوه‌ساز در جهان هم‌اکنون به دست delongi می‌چرخد و هیچ‌کسی نمی‌تواند از سهم بسیار بسیار این شرکت در چنین بازاری چشم‌پوشی کند.

یک مدل خاص از قهوه‌سازهای delongi که در سال ۲۰۰۴ عرضه شد
یک مدل خاص از قهوه‌سازهای delongi که در سال ۲۰۰۴ عرضه شد

رتبه در جهان

اگرچه رتبه‌بندی خاصی در زمینه تعداد فروش شرکت‌های مختلف تولید دستگاه‌های قهوه‌ساز وجود ندارد، اما به سادگی می‌‌توانیم دلونگی را در لیست پرفروش‌ها قرار بدهیم. این شرکت همواره در تلاش بوده است تا رتبه خود را در این زمینه بهبود ببخشد. امروزه به هر فروشگاه لوازم خانگی در جهان که سر بزنید خیلی راحت متوجه این امر می‌شوید که اکثر محصولات delonghi به راحتی قابل خریداری هستند. دلیل این امر را می‌توان علاقه بسیار زیاد کاربران به خریداری محصولات دلونگی دانست.

این شرکت در کشور خودمان نیز طرفداران پر و پا قرصی دارد که با جان و دل از محصولات تولید شده توسط delonghi دفاع می‌کنند. البته این امر با توجه به کیفیت بالای محصولات تولید شده توسط delonghi کاملاً قابل درک خواهد بود. این برند در سال‌های اخیر همیشه سعی داشته است که تعداد محصولات مختلف خود را به شکل چشم‌گیری افزایش دهد. به همین دلیل می‌‌توان بیان کرد که برند delonghi در سال‌های آینده نیز یکی از مهم‌ترین برندهای موجود در حوزه تولید لوازم خانگی باقی خواهند ماند و شاید شاهد قرارگیری آن در رتبه اول چنین بازار خاصی باشیم. شایان ذکر است که delonghi آمار خاصی از تعداد دقیق فروش کلیه محصولات گوناگون خود را منتشر نمی‌کند،‌ این نوع گزارش‌ها تنها در اختیار مدیریت شرکت مذکور قرار می‌گیرند و نمی‌توان به راحتی به آن‌ها دسترسی داشت. با توجه به این مورد می‌توان بیان نمود که شرکت delonghi اگرچه آمار خود را مخفی نگه می‌دارد، اما با توجه به یک بررسی ساده از بازار خرید و فروش لوازم خانگی می‌توانید به راحتی متوجه این موضوع شوید که delonghi یک انتخاب برتر برای اکثریت کاربران به شمار می‌آيد.

یکی از پیشرفته‌ترین دستگاه‌های خانگی delonghi
یکی از پیشرفته‌ترین دستگاه‌های خانگی delonghi

تولید محصولات گوناگون

مهم‌ترین بخش از محصولات دلونگی را می‌توان بخش دستگاه‌های قهوه‌ساز دانست. در این بین نیز دستگاه‌های تولید اسپرسو از اهمیت بالاتری برخوردار هستند. البته، همان‌طور که می‌دانید delonghi در زمینه‌ تولید بسیاری از لوازم ضروری آشپزخانه فعالیت می‌کند. از جمله این موارد باید به گزینه‌های زیر اشاره کنیم:

  • بخش قهوه و اسپرسو: این بخش خود به دو زیر مجموعه ماشین‌های ساخت قهوه و همچنین لوازم جانبی تقسیم‌بندی می‌‌شود. از جمله انواع مختلف دستگاه‌های ساخت قهوه در این بخش می‌توانیم به اسپرسوسازهای دستی، اسپروسازهای اتوماتیک و دستگاه‌های نسپرسو اشاره کنیم. در قسمت قهوه از این بخش نیز می‌توان به مواردی همچون فیلترهاب آب، تمپرها، دانه قهوه و… اشاره کرد.
  • بخش آشپزخانه: این بخش از شرکت delonghi نیز خود به قسمت‌های مختلفی تقسیم‌بندی می‌شود. از جمله لوازم آشپزخانه شرکت delonghi باید به مواردی همچون سرخ‌کن‌ها، تستر‌ها،‌ فرها، دیپ فرایرها، گریل‌ها، دیرپزها، مولتی کوکرها و… اشاره کرد.
  • بخش تهویه هوا: این بخش شامل محصولاتی همچون لوازم تهویه هوای قابل حمل، هیترها، رادیاتورها، سرامیک هیترها، فن هیترها و پنل هیترها می‌شود. در واقع اکثر محصولاتی که در این بخش به فروش می‌رسند بیشتر در زمینه تهویه و تنظیم دمای منزل به کار می‌روند.

همانند بسیاری از شرکت‌‌های مدرن، محصولات شرکت دلونگی نیز در کشور چین به تولید می‌رسند. البته، طراحی و مهندسی محصولات این شرکت در کشور ایتالیا و در مقر اصلی این شرکت صورت می‌گیرد. بنابراین، کاربران می‌توانند از بابت کیفیت کلی محصولات دلونگی اطمینان خاطر کاملی داشته باشند.

استفاده از تمپر مخصوص شرکت delonghi
استفاده از تمپر مخصوص شرکت delonghi

ضعیف بودن در بخش‌های خاص

اگرچه delonghi دارای مزایای مختلفی به عنوانی یک از مهم‌ترین تولیدکنندگان لوازم خانگی در جهان به شمار می‌آيد، اما این به آن معنا نیست که محصولات مختلف این شرکت دارای ضعف‌های مختلف نیستند. در واقع این شرکت نیز یک سری نقاط ضعف خاص دارد که می‌توانیم به آن‌ها اشاره کنیم.

آشنایی با دستگاه قهوه ساز
ببینم!

اولین و مهم‌ترین نقطه ضعف محصولات delonghi را می‌توان قیمت بالای برخی از آن‌ها دانست. در واقع محصولات این شرکت نسبت به محصولات سایر رقبا کمی گران‌تر به نظر می‌رسند و به همین دلیل برخی از کاربران توانایی تهیه آن‌ها را ندارند. علاوه بر این، برخی از محصولات مذکور را نمی‌توان به راحتی تمیز کرد.

در واقع باز کردن برخی از دستگاه‌های اسپرسوساز delonghi دردسرهای خاص خود را دارد و به همین دلیل بسیاری از کاربران در زمان تمیز کردن این محصولات دچار مشکل می‌شوند. برخی از کاربران حرفه‌ای نیز بیان کرده‌اند که محصولات این شرکت نسبت به سایر برندها میزان قهوه نهایی کمتری را در اختیار ما قرار می‌دهند. این امر بدان دلیل است که محصولات دلونگی دارای محفظه آب چندان زیادی نیستند و به همین دلیل نمی‌توانند حجم بالایی از قهوه را برای شما عزیزان تولید کنند.

بنابراین، می‌توان گفت که مهم‌ترین نقاط ضعف مربوط به این محصولات عبارت است از گران قیمت بودن، تولید میزان کمی از قهوه و همچنین سخت بودن تمیزکاری آن‌ها. اگر با این موارد مشکل خاصی ندارید، دستگاه‌های delonghi انتخاب بسیار مناسبی برای شما خواهند بود. در غیر این صورت بهتر است به فکر خریداری محصولاتی از برندهای دیگر باشید.

قطعاً شما نیز دوست دارید که با بهترین و پرفروش‌ترین محصولات شرکت دلونگی بیشتر آشنا شوید. برخی از مهم‌ترین دستگاه‌های موجود در این زمینه عبارت‌اند از:

  • DELONGHI DINAMICA
  • DELONGHI DINAMICA PLUS
  • DELONGHI MAGNIFICA S
  • DELONGHI LA SPECIALISTA MAESTRO
  • DELONGHI DEDICA DELUXE
  • DELONGHI MAGNIFICA EVO
  • DELONGHI LA SPECIALISTA
  • DELONGHI ALL IN ONE
فردی در حال استفاده از دستگاه‌های delonghi
فردی در حال استفاده از دستگاه‌های delonghi

مدل‌های مختلف

یکی از مهم‌ترین ویژ‌گی‌های مربوط به دستگاه‌های شرکت delonghi تنوع آن‌ها محسوب می‌شود. امروزه شما می‌‌توانید اسپرسوسازهای شرکت دلونگی را در مدل‌های مختلفی همچون دستگاه‌های دارای پنل دکمه‌ای یا دستگاه‌های دارای پنل لمسی خریداری کنید.

علاوه بر این، محصولات شرکت مذکور معمولاً در مدل‌هایی همچون ۱ در ۲، ۲ در ۳ و ۳ به بالا عرضه می‌شوند. دستگاه‌های ۱ در ۲ تنها می‌توانند espresso و لانگو تولید نمایند، این در حالی است که مدل‌های دو در سه توانایی تولید French coffe را نیز دارند. پیشرفته‌ترین مدل نیز مدل ۳ به بالا محسوب می‌‌شود که دارای یک سیستم کف‌ساز شیر است. محصوالت delonghi در ظرفیت‌های متنوعی نیز در اختیار کاربران قرار می‌‌گیرند تا شما عزیزان بتوانید محصولی متناسب با ظرفیت مدنظر خود را خریداری کنید. از جمله این ظرفیت‌ها می‌توان به ظرفیت یک لیتری، یک و نیم لیتری و دو لیتری اشاره کرد.

یکی از دستگاه‌های یک لیتری delonghi
یکی از دستگاه‌های یک لیتری delonghi

سخن پایانی

شرکت دلونگی یک شرکت برتر ایتالیایی محسوب می‌شود که در شهر ترویزو کشور ایتالیا فعالیت خود را برای نخستین بار آغاز کرد. از آن زمان تا کنون این شرکت همواره در تلاش بوده است تا محصولاتی بی‌نظیر را در اختیار کاربران خود قرار دهد. تعهد شرکت به این امر موجب شده است تا کاربران شرکت delongi را به عنوان یکی از بهترین شرکت‌های فعال در حوزه تولید لوازم آشپزخانه بشناسند. از جمله مهم‌ترین محصولات این شرکت باید به قهوه‌ساز‌های delongi اشاره کنیم که خود به زیرشاخه‌های مختلفی تقسیم‌بندی می‌شوند. این تقسیم‌بندی به کاربران کمک کرده است تا بتوانند محصول مدنظر خود را با دقت بیشتری انتخاب کنند. با توجه به پیشرفت همه جانبه delongi می‌توان بیان داشت که این شرکت قصد دارد فعالیت خود را به صورت مستمر افزایش دهد و باز هم در بازار تولید لوازم آشپزخانه بدرخشد.

منابع: delonghigroup , wikipedia

پیشنهاد هوشمندانه قهوه
لطفا امتیار دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *